Buďte vidět!

Předně platí, že kdo se bojí, nesmí na Facebook. Zadruhé, řekněme si otevřeně, že strach není dobrá motivace. Pokud nám nejde přímo o zdraví, je povětšinou iracionální a brání nám v tom dělat věci naplno. A pořádně. O čem mluvím? Zkrátka o tom, proč se někteří lidé bojí být viděni na Facebooku. Mají různé obavy: Aby je druzí nekritizovali. Nebo co hůř, aby nežárlili na jejich úspěchy. Jsou na omylu. Proč? Sociální sítě můžete využívat ve svůj prospěch a soustředit se na jejich přínos. Jen vědět, jak vhodně postovat. Ukážu Vám, jak na to.


Postovat? Ano? Ano!

Smyslem postování, neboli sdílení je druhé inspirovat a dělat je šťastnými. Tímto postupem si zajistíte dobré promo a pravidelným opakováním takovýchto online aktivit i dobrý věhlas ve svém oboru. Proč? Když Vás lidé sledují (follow), tak Vám také věří. Co víc, to, jak Vás mají rádi, je měřítkem důvěryhodnosti. Právě Facebook je dokladem toho, že online a offline svět mohou koexistovat smysluplně vedle sebe.

10 pravidel „hry” postování na Facebooku

Buďte pozitivní. Smutných/špatných/blbých věcí je kolem nás spousta. Nemusí nás proto pronásledovat i online. Nevkládejte na Facebook nic útočného, ani depresivního. Proč trápit druhé tím, že se Vám nedaří? Naopak. Pochlubte se pěkným zážitkem, pište o svých pracovních úspěších, zajímavých zkušenostech, nevšedních dnech. Nezapomeňte Váš příspěvek doplnit vhodnou fotografií - řekne více než 1000 slov. Co lidi táhne? Krása přírody, zajímavé stavby, unikátní momenty dne (jako východ nebo západ slunce), nevšední detaily (vlny oceánu), originální selfie. U těch platí, že méně je vždy více, proto nezveřejňujte chlubivé selfie u zrcadla, v posilovně nebo v koupelně. K práci se nehodí. Taky, když foto, tak jen pořádné. Pohrajte si s dobrým světlem, vhodným pozadím, okolím foceného objektu. Úsměvně působí nepovšimnutí si dopadajících stínů. Málokdo umí fotit jako profík, proto stačí jedna, zato opravdu dobrá fotka.

Buďte jednotní”. To platí od úplně základní věci, jako je Vaše správně uvedené jméno. Na všech sítích mějte stejné nebo velmi podobné jméno, aby Vás případně lidé snadno dohledali také vedle Facebooku na Instagramu, LinkedInu, Twitteru nebo na YouTube. Stejně tak by měl být konzistentní Váš obsah, tón a styl komunikace s lidmi.

Buďte autentičtí - neboli sví, nekraďte cizí obsah, pište za sebe. Jazykem, kterým mluví Vaše srdce.

Dělejte to pravidelně, kontinuálně - postujte každý týden, nejen na Vánoce a výročí své svatby :-).

Přemýšlejte jako vypravěč. Pouze chytrý obsah zaujme. Nabízejte taková sdělení, která baví a inspirují.

Zapojte druhé - a Vaši followeři se snadno stanou Vašimi spolutvůrci - nebojte se jich zeptat, zapojit je do diskuze k Vašemu postu. Mohou vám pomoci vybrat jméno, zodpovědět na dotaz, vyjádřit svůj názor (byť jen ANO - NE).

Dodržujte pravidlo 5 hodin - nikdy nepostujte dva příspěvky v 5 hodinách, nejste přece virtuální spammer.

Obsah musí být čitelný i v mobilu… Ano, zní to samozřejmě, ale vždy si to radši vyzkoušejte. Více lidí si prohlíží Facebook právě na mobilních zařízeních, než v tabletu či notebooku.

Pozor na časté sdílení citátů, nejste ani filosof, ani osvícený Osho…

Můžete sdílet různé články z oboru, ale stejně to, co nejvíc lidé ocení, je Váš vlastní obsah.


Závěrem

A proč právě prvních 7 minut rozhodne, jestli Váš post bude úspěšný nebo ne? Jednoduše. Když ho lajkují lidé, ocitne se ve Vašem feedu (v doporučených příspěvcích), a tak ho můžou lajkovat ostatní. Uvidí ho tak více lidí. Buďto jeho dosah exponenciálně poroste, nebo naopak… O tom rozhodne právě prvních 7 minut, které můžou Váš příspěvek zazdít, nebude-li zajímavý. A úplně, úplně na závěr: Vlastní profil je fajn a ocení jej přátelé, rodina, známí. Pro klienty a kvůli konkurenci je pak lepší mít vlastní stránku. Má větší dosah. Čím více lidí Vás sleduje, tím více lidí může sdílet Vaše příspěvky. Díky tomu dosah Vašich sdělení roste a spolu s tím i Vaše důvěryhodnost. A byznys…